Біогазовий завод

UABIO звертається до влади щодо проблем біометанової галузі

20.06.2024
Новини

Біоенергетична асоціація України написала листа до Офісу Президента, НКРЕКП та Оператора ГТС щодо проблем біометанової галузі в Україні

Відповідну заяву Асоціація оприлюднила на своїй фейсбук-сторінці.

“Сьогодні українські компанії багато працюють, щоб налагодити виробництво біометану з відходів агропромислового сектору, що є сталим та “зеленим” джерелом енергії. Та є проблеми, без нагального вирішення яких, галузь виробництва біометану фактично не зможе функціонувати в Україні”, – йдеться в заяві.

UABIO детально викладає, чому і на яких етапах відбувається “збій” та пропонує своє бачення вирішення проблем.

Проблема приєднання заводів до мереж

З чотирьох біометанових заводів, які наразі приєднуються до ГРМ, тільки один завершив процес приєднання протягом 6 місяців, а інші у цьому процесі понад пів року. І так не має бути, ми розібралися, на яких етапах відбуваються затримки.

Довгі терміни отримання технічних умов приєднання від Операторів ГРМ

Пропонуємо розробити та затвердити типову форму технічних умов приєднання біометанових заводів до ГРМ та встановити граничні терміни підписання та набрання чинності технічними умовами – не більше 30 календарних днів з моменту їх видачі.

Довгі терміни підписання технічної угоди

Пропонуємо розробити та затвердити типову форму технічної угоди про умови приймання-передачі біометану газорозподільною системою та встановити граничний термін набрання чинності технічною угодою – не більше 30 календарних днів моменту надання Оператором ГРМ проєкту технічної угоди.

Відсутність сучасної акредитованої лабораторії в Україні, яка могла б проводити аналізи біометану

На нашу думку, для вирішення ситуації можливе залучення коштів міжнародної технічної допомоги для створення в Україні відповідної акредитованої лабораторії, наприклад на базі АТ “НАК “Нафтогаз України”.

Обмежені потужності ГРМ щодо прийняття біометану в певні періоди

Як рішення вбачаємо за можливе появу “біометанових кластерів”, що можуть бути створені об’єднавши мережі Оператора ГРМ з мережами Оператора ГТС. Вирішення цього питання потребує комплексу організаційно-технічних заходів по реконструкції наявної ГРМ і ГТС шляхом підключення сусідніх потужних мереж в кільце з однаковим тиском (6 Бар, 12 Бар), що потребує значних інвестицій та ускладнює сам процес приєднання додатковими роботами (виділення землі, розробка проєктів закільцювання мереж, переведення магістральних мереж в газорозподільчі тощо). Іншим варіантом вирішення може стати надання оператором ГРМ потенційної точки для приєднання когенераційної установки чи мобільної котельні, де біометан можна спожити на випадок відсутності можливості відбору з боку побутових та непобутових споживачів оператора ГРМ.

Вимоги до вищої теплотворної здатності біометану

Пропонуємо передбачити в Кодексі ГТС вимоги для біометану щодо вищої теплотворної здатності – не нижче 10,0 МДж/м куб. (відповідає показникам європейських країн).

Відсутність спрощених процедур приєднання біометанових заводів до газорозподільних та електричних мереж

Пропонуємо розширити спрощену процедуру приєднання до газорозподільних мереж під час дії воєнного стану на біометанові установки, за аналогією як це передбачено для газотурбінних або газопоршневих установок, у тому числі когенераційних установок.

Також вкрай необхідно розширити спрощену процедуру приєднання до електричних мереж під час дії воєнного стану на біогазові, біометанові установки та електростанції і ТЕЦ на біомасі, за аналогією як це передбачено для газотурбінних або газопоршневих установок, у тому числі когенераційних установок.

Пропонуємо створити механізм “єдиного вікна” в організаційних структурах Операторів ГТС/ГРМ.

Вони будуть надавати компаніям, що впроваджують біометанові проєкти в Україні, оперативні та кваліфіковані консультації щодо умов підключення біометанових заводів до ГРМ/ГТС.

Питання розвитку сектору

  • Потреба визначити міністерство, відповідальне за реалізацію політики з розвитку біометанової галузі в Україні та за загальну координацію роботи міністерств і відомств з цього питання (енергетика, агровиробництво, розвиток інфраструктури та місцевих громад, економіка, євроінтеграція).
  • Потреба забезпечення доступу українських виробників біометану до європейської бази даних біометану – Union database, без чого українські виробники не зможуть експортувати біометан на європейський ринок.
  • Необхідність відміни експортного мита на біометан для таких країн як Швейцарія та Великобританія, компанії з яких зацікавлені в імпорті біометану з України, але не входять в Енергетичне Співтовариство.
  • Залучення коштів міжнародної технічної допомоги для співфінансування оптимізації ГРМ для прийому біометану і підключення біометанових заводів до ГРМ і ГТС.

Завантажити повний текст листа та додаток у вигляді порівняльної таблиці до проєкту постанови НКРЕКП “Про внесення змін до Кодексу газотранспортної системи та Кодексу газорозподільних систем” можна за посиланням.

 

Партнерський матеріал

Стати учасником
100 RE UA

Перейти на 100% відновлюваної енергетики в Україні – можливо!